Kees en Willemijn Brouwer

Kees Brouwer en zijn vrouw hebben ruim 35 jaar als werkers van de Church of Christ in Thailand gewerkt. Sinds kort zijn ze met pensioen en brengen enkele maanden per jaar in Chiang Mai, Thailand, door. Vlakbij hun woning opende een caritatieve stichting een paar jaar geleden een huis voor patiënten die voor bestralingen en/of chemokuren een overnachtingsmogelijkheid in Chiang Mai nodig hebben. Deze patiënten komen veelal van het platteland van Noord-Thailand en behoren daarmee tot de armere bevolking.

Eén keer in de week vindt er ’s middags een ontmoeting plaats. Een team, bestaande uit Thaise christenen en Kees & Willemijn Brouwer komen met deze patiënten in dit huis bij elkaar. Natuurlijk hoort daar dan ook een maaltijd bij. Er worden Thaise christelijke liederen aangeleerd/gezongen met muzikale begeleiding op de gitaar. Een Bijbelgedeelte wordt gelezen en met behulp van posters uitgelegd, zodat de mensen het kunnen begrijpen. Het is een soort ‘oase-moment’ voor deze mensen ten opzichte van al de nodige bijwerkingen van de behandeling(en) die ze ondergaan. Voor sommige mensen is dit samenzijn de eerste keer dat ze iets horen over de liefde van God.

Stichting Aroon heeft voor de patiënten gedurende 10 weken een gezonde maaltijd kunnen financieren.

Over Chiang Mai

Chiang Mai of Chiengmai is de hoofdstad van de gelijknamige provincie Chiang Mai. De plaats ligt ca. 700 km ten noorden van Bangkok tussen de hoogste bergen van het land. De rivier de Ping stroomt door de stad.

De laatste jaren is de stad in hoog tempo gemoderniseerd. Het is na Bangkok de tweede stad van Thailand. Duizenden toeristen bezoeken jaarlijks de stad, omdat het een belangrijk centrum is voor handwerken, zoals paraplu fabricage, zilver smederijen, houtsnijwerk en de zijde industrie.

Bevolking stad Chiang Mai in 2014: 200.000